top of page
KA122 SCH
2023.05. — 2024.02.

Erasmus +

Erasmus +

KA122 SCH
2023.05. — 2024.02.

Művészetalapú pedagógiai módszerek az érzelmi nevelés fejlesztésére

Iskolánk egyik fő fókusza a szociális kompetenciák fejlesztése. Erasmus pályázatunkat is ennek szellemében készítettük el. A gyerekekben jelentkező stressz és szorongás oldására erősíteni szeretnénk az érzelmi nevelés és a szociális kompetenciák fejlesztését, hogy befogadó, toleráns, a demokratikus értékeket szem előtt tartó állampolgárokat neveljünk. Ennek érdekében olyan képzésekre küldtük tanárainkat, melyeken innovatív, művészetalapú pedagógiai módszereket sajátítottak el. Célunk, hogy pedagógusaink a gyakorlatban hasznosítható módszereket adaptáljanak a mindennapi munkájukban, szubjektív énhatékonyság-érzetük növekedjen a gyerekek érzelmi nevelését illetően. Célunk az angol nyelvoktatás színvonalának fejlesztése, a kultúrák közötti párbeszéd elősegítése, valamint az európaiság érzésének megerősítése. Ehhez szoros együttműködést alakítottunk ki ír partneriskolánkkal. Fontos célunk szakmai hálózatunk fejlesztése, tapasztalatszerzés nemzetközi oktatási közegben, más iskolák jó gyakorlatainak megismerése és hosszú távú szakmai együttműködések kiépítése.

​Utazások

A projektünk keretében összesen 12 tanári mobilitást valósíthattunk meg. Kollégáink Európa különböző pontjain vehettek részt tanár-továbbképzéseken, amivel módszertani sokszínűségünket és az európai értékeket erősíthetjük meg a Kincskeresőben.

Ezen felül lehetőség nyílt írországi partneriskolánk meglátogatására is, akikkel hosszú távú cserediák-programot alapoztunk meg.

361183529_6672499762782883_6953759444344
ANGOL ÉS MÁS TANTÁRGYAK TANÍTÁSA DRÁMÁVAL
Czakó Judit Dublinban

Oldott, jó hangulatú, kreatív alkotómunka folyt, a feszültség vagy erős gátoltság legkisebb nyoma nélkül. Nagyon izgalmas volt megtapasztalni
a számomra új, “embodying” megközelítését a drámának. Felszabadító volt látni, milyen hatékony az érzelmeket, gondolatokat a testben, majd a testen kívül elhelyezni. A kezdő vagy bátortalan diákoknak is remekül használható ötleteket, módszereket ismertem meg. Az oldott, nyugodt légkör kialakításában, a “jégtörő”, beszéltető feladatok alkalmazásánál tudom leginkább használni a megismert drámaelemeket.

AKTÍV MŰVÉSZET - A MŰVÉSZET MEGÉRTÉSE ÉS ÉLVEZETE AZ OSZTÁLYTEREMBEN ÉS AZON TÚL
Menyhért Júlia Barcelonában

Nagyon izgalmas és jól hasznosítható ötletekkel találkoztam az Acitve Art kurzuson! Intuitív festés, rajz, sketchbook-method, art journaling,
social-emotional learning, mindfulness felvezető-ötletek mindenféle technikához. Jó volt a gyakorlatban kipróbálni azokat a technikákat, melyeket most már a diákjaimnál alkalmazhatok.

369937501_6937468176286541_2865005149834
KREATÍV GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE VALAMINT AKTÍV ÁLLAMPOLGÁRRÁ NEVELÉS
Gombos Kata és Málnási Csizmadia Anna Reykjavíkban

Sok ötletet tudtunk gyűjteni, amik alkotó tevékenységeken keresztül (festés, agyagozás, dráma stb.) fejleszthetik tanítványaink szociális kompetenciáit.
Az elméleti blokkok alatt sorra vettük az Európai Unió legégetőbb társadalmi problémáit. Meglepő volt számunkra, hogy a beszélgetések során végül mindegyik problémához találtunk olyan iskolai környezetben megtartható aktivitást, ami minden korosztályt a neki megfelelő szinten érzékenyít.

INKLÚZÍV NEVELÉS A GYAKORLATBAN
Magyar Kinga és Ruzsa Ágnes Barcelonában

A "We are all special" képzésen sajátos nevelési igényű tanulók inklúziójának, támogatásának osztálytermen belüli és kívüli lehetőségeiről tanultunk.
A tanfolyamok minden napján különböző, a tanításban jól hasznosítható konkrét tevékenységeket próbálhattunk ki. A cél minden esetben a tanulási vagy viselkedési nehézségekkel küzdő tanulók elszigetelődésének megakadályozása és a zavaró viselkedés megelőzése volt.

Bence Judit, Czimbal Barbi, Sagát Anna és Venczel Móni Rovinjban

Megismertünk új elméleteket, gyakorlatban használható feladatokat, praktikákat, játékokat, fejlesztettük nyelvi tudásunkat, kipróbáltuk magunkat új helyzetekben.Judit kommunikációról, érzelmekről, konfliktuskezelésről tanult. Móni az inklúzióról, míg Anna stratégiai-, dráma- és társasjátékokról szóló képzésen vett részt. Barbi angol nyelvkurzuson volt. "A kurzusainkon sokszor megéltük, hogy nekünk a Kincskeresőből érkezve mennyi minden ismerős, ami más magyar pedagógusok számára újdonság. Büszkék vagyunk erre!"

ISKOLALÁTOGATÁS BALSCADDENBEN A ST.BENIGNUS ÁLTALÁNOS ISKOLÁBAN
Bence Judit és Málnási Csizmadia Anna Dublinban

Egy hetet a Kincskeresőhöz sok mindenben hasonló általános iskolában tölthettünk, méghozzá Halloween hetében. Izgalmas órákat látogattunk és tartottunk a gyerekeknek, betekintést nyertünk az ír oktatási rendszerbe, az iskolai jógyakorlatokba, és az ottani tanárokkal közösen dolgoztunk a jövőbeni közös projektjeinken.

Ír-magyar testvérkapcsolat (eTwinning)

Karácsonyi üdvözlet a testvérosztálynak: a képen nem látszik, de óriási méretben készítettük el képeslapunkat, amit nem csak fotón küldtünk el, de postára is adtunk az ünnepek előtt!

A nemzetközi párok kialakítása talányos úton történt… ír és magyar gyerekek egyaránt készítettek egy-egy ajtót, ami az ő személyiségüket szimbolizálja, s ez alapján választották ki a levelező és a majdani látogatási társaikat.

Disszeminációs alkalmak

A mobilitásokon nyert tapasztalatokat a tantestületen belül, Erasmus Days keretében érdeklődő, külsős kollégákkal és szülőkkel is megosztottuk.

30 jó gyakorlat

Erasmus+ projektünk legkézzelfoghatóbb eredménye a 30 jó gyakorlatból álló, érzelmi intelligenciát művészeti módszerekkel fejlesző gyűjteményünk, ami ide kattintva érhető el.

Ha van kedved meglátogatni minket, vagy közös projekteken dolgozni, lépj velünk kapcsolatba!

Lépj velünk kapcsolatba!

bottom of page